Medarbeiderutvikling gjennom Bygger’n-skolen har høy prioritet, ifølge Steinar Lium.
1 av 3 søker informasjon i butikk når de pusser opp ute
- Kunnskap er noe av det beste vi kan tilby, sier leder for Bygger'n-skolen, Steinar Lium.
Nesten en tredjedel av norske husholdninger søker informasjon i butikkene når de skal pusse opp utendørs, skriver Prognosesenteret på bloggen sin.
At butikkansatte har god forståelse for kundenes utfordringer og kompetanse på relevante fagfelt, kan derfor være avgjørende når kunder kommer inn i butikken. Opplever kundene at de ikke får gode nok svar, drar de mest sannsynlig videre.
- Du kan stole på fagfolk
Leder for Bygger'n-skolen, Steinar Lium, mener at høy, faglig kompetanse er særdeles viktig i byggebransjen, og en måte å skille seg ut på.
- Kunnskap er noe av det beste vi kan tilby våre kunder – skal vi leve opp til «du kan stole på fagfolk», må vi som kjede ha stort fokus på utvikling av våre medarbeidere, sier Lium.
Det arrangeres derfor årlige regionale service-samlinger for alle ansatte, og det sørges for opplæring i «nyheter» gjennom kurs i butikk og på nett. Alt i tett samarbeid med leverandører.
Medarbeiderutvikling gjennom Bygger’n-skolen har også høy prioritet.
- Folk finner mye informasjon gjennom «å google», men det kan ikke sammenlignes med rådgivningen du får fra fagfolk. Det er flott at så mange ser nytteverdien i fagkompetansen som er ute i butikkene. Som det å kunne få hjelp til å avdekke behov, diskutere kundens unike prosjekt og rådgive til best mulig resultat, sier Lium.
Han får støtte fra kjededirektør Øyvind Eidem.
- Engasjerte kolleger, som leverer løsninger med høy kvalitet til kundene, er en nøkkel for å øke kundetilfredsheten. Når undersøkelser viser at 1 av 3 søker råd i byggevarehusene, er vi veldig glade for at du møter fagfolk du kan stole på hos oss, sier Eidem.
Håndverkere er også viktige
Håndverkeren er også en kilde til informasjon og kompetanse når det skal pusses opp ute. En fjerdedel søker informasjonen hos dem.
Spesielt tømreren er populær. I større prosjekt tar gjerne folk kontakt med tømreren, som igjen kan koble kunden videre til rørlegger, elektriker og malere.
- Opprettet
- 28.09.2021
- Oppdatert
- 19.08.2024