Medarbeiderutvikling gjennom Bygger’n-skolen har høy prioritet, ifølge Steinar Lium.

1 av 3 søker informasjon i butikk når de pusser opp ute

- Kunnskap er noe av det beste vi kan tilby, sier leder for Bygger'n-skolen, Steinar Lium.

Nesten en tredjedel av norske husholdninger søker informasjon i butikkene når de skal pusse opp utendørs, skriver Prognosesenteret på bloggen sin. 

At butikkansatte har god forståelse for kundenes utfordringer og kompetanse på relevante fagfelt, kan derfor være avgjørende når kunder kommer inn i butikken. Opplever kundene at de ikke får gode nok svar, drar de mest sannsynlig videre.

- Du kan stole på fagfolk

Leder for Bygger'n-skolen, Steinar Lium, mener at høy, faglig kompetanse er særdeles viktig i byggebransjen, og en måte å skille seg ut på.

- Kunnskap er noe av det beste vi kan tilby våre kunder – skal vi leve opp til «du kan stole på fagfolk», må vi som kjede ha stort fokus på utvikling av våre medarbeidere, sier Lium.

Det arrangeres derfor årlige regionale service-samlinger for alle ansatte, og det sørges for opplæring i «nyheter» gjennom kurs i butikk og på nett. Alt i tett samarbeid med leverandører. 

Medarbeiderutvikling gjennom Bygger’n-skolen har også høy prioritet.

- Folk finner mye informasjon gjennom «å google», men det kan ikke sammenlignes med rådgivningen du får fra fagfolk. Det er flott at så mange ser nytteverdien i fagkompetansen som er ute i butikkene. Som det å kunne få hjelp til å avdekke behov, diskutere kundens unike prosjekt og rådgive til best mulig resultat, sier Lium.

Han får støtte fra kjededirektør Øyvind Eidem.

- Engasjerte kolleger, som leverer løsninger med høy kvalitet til kundene, er en nøkkel for å øke kundetilfredsheten. Når undersøkelser viser at 1 av 3 søker råd i byggevarehusene, er vi veldig glade for at du møter fagfolk du kan stole på hos oss, sier Eidem. 

Håndverkere er også viktige

Håndverkeren er også en kilde til informasjon og kompetanse når det skal pusses opp ute. En fjerdedel søker informasjonen hos dem.

Spesielt tømreren er populær. I større prosjekt tar gjerne folk kontakt med tømreren, som igjen kan koble kunden videre til rørlegger, elektriker og malere.

Opprettet
28.09.2021
Oppdatert
19.08.2024

Andre artikler

E.A. Smith og Bygger’n kjøper Lindal Treindustri

E.A. Smith og Bygger’n kjøper Lindal Treindustri

Styrker sin satsing på elementer og precut.

Over kanalen for en 10-øring

Over kanalen for en 10-øring

For 140 år siden flyttet Fløtmann inn i det som den gangen ble kalt Smith-brygga i Trondheim. Fortsatt står klokka som ringer på fløtmannen i Ravnkloa.

Stormsuksess med Stormfestivalen

Stormsuksess med Stormfestivalen

Den anerkjente kunstneren Kjell Erik Killi Olsen, en av initiativtakerne til festivalen, roser blant andre Bygger’n for å vise dugnadsånd i en spesiell tid.

- Vi har signert Grønnvaskingsplakaten

- Vi har signert Grønnvaskingsplakaten

E.A. Smith, Bygger’n, Smith Stål, HIBA Hus og LSE Byggesystemer har signert Grønnvaskingsplakaten, og lover dermed å bidra til at det grønne skiftet skal skje raskere.

E.A. Smith og Columbus utvikler fremtidens handel

E.A. Smith, som driver blant annet Bygger’n-kjeden, har inngått en omfattende avtale med Columbus om utvikling og leveranse av nye e-handelsløsninger for å styrke og sikre virksomheten fremover.

Vil redusere sløsing på byggeplass

Vil redusere sløsing på byggeplass

Nytt stjernelag: Byggmesteran AS, SINTEF og Bygger’n går sammen for å finne ut hvordan man skaper en mer effektiv og bærekraftig drift på byggeplassen.

Icons/Large/Chat